Door het zomerverlof bij onze leverancier eSafe kunnen er vertragingen tijdens het verzendproces optreden. Voor meer informatie, contacteer GEORGE.

Onze vereenvoudigde algemene voorwaarden

Wij houden niet van moeilijke woorden, vandaar onze vereenvoudigde algemene voorwaarden.

1. Wie zijn wij en hoe kan je ons bereiken?

Oh, fijn dat je hier terecht bent gekomen op onze webshop! Ik ben GEORGE van Pakketboxen.be, jouw butler om vanaf nu je pakjes zorgeloos te ontvangen.

1. Als je met GEORGE wilt spreken, kan je dit op volgende manieren doen:

2. Onze telefoonlijnen zijn altijd geopend voor jou. Of toch bijna altijd 😉

  • Maandag tot en met vrijdag van 8.30 uur tot 17 uur
  • Zaterdag van 9 uur tot 15 uur

3. Kom je liever even op de koffie bij ons op de Corda Campus? Prima! We zetten de koekjes al klaar, maak jij nog even een afspraak via deze link: https://calendly.com/pakketboxen/

4. Als je graag van cijfertjes houdt, ons BTW-nummer is BE81 7360 4093 9724

2. Toepasselijkheid

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing als je iets bij ons koopt of hebt gekocht. Anders is het niet zo toepasselijk. We doen ons best om deze algemene voorwaarden onder jouw aandacht te brengen. Er staat namelijk in wat we voor jou doen en wat we van je verwachten.
  2. We leveren enkel in België, Nederland en Luxemburg. Als je een leveringsadres in een ander land opgeeft, kunnen we je bestelling helaas niet uitvoeren.
  3. Om een bestelling te kunnen plaatsen, moet je minstens 18 jaar oud zijn. Als je geen 18 bent, vragen we je om de bestelling door je ouders of wettelijke voogd te laten plaatsen. Als we merken dat een bestelling geplaatst is door een minderjarige, dan voeren we die niet uit.
  4. Plaats je een bestelling op de website, dan aanvaard je uitdrukkelijk onze algemene voorwaarden. Die zijn steeds beschikbaar via onze website.
  5. Als je online bestelt, bezorgen we je een kopie van deze algemene voorwaarden in een formaat dat je kan opslaan of afdrukken. Ofwel bij de bestellingsbevestiging of anders bij de levering.
  6. Soms hebben we aparte voorwaarden bij een product. In dat geval gelden deze algemene voorwaarden ook. Als de verschillende voorwaarden elkaar tegenspreken, kies jij de meest gunstige. Zo profiteer jij steeds van het beste voordeel!

3. Het aanbod

  1. We vertellen je altijd eerlijk en transparant wat, wanneer en hoe je iets kan kopen. En natuurlijk wat het kost en of je het kan ruilen. Is er toch een foutje op de productpagina? Daar mag je ons uiteraard op wijzen. Tenzij deze blunder zo groot was dat je het van tevoren had kunnen weten. Bijvoorbeeld wanneer GEORGE op maandagochtend zijn portie koffie nog niet genuttigd heeft en hierbij een aantal nullen te weinig heeft getypt bij een product. Moest dit het geval zijn, zijn we niet verplicht om je toch nog te leveren.
  2. Als ons aanbod enkel geldt bij bepaalde voorwaarden, dan zullen we dit steeds uitdrukkelijk vermelden in ons aanbod.

4. Jouw bestelling

  1. Je bestelling is compleet en onze overeenkomst definitief zodra de uitgever van je krediet- of debetkaart ons bevestigt dat de transactie is goedgekeurd. We aanvaarden Bancontact, KBC Betaalknop, Belfius Direct Net ING Home’Pay Creditcard (Visa, MasterCard…), Paypal en Apple Pay. Weigert de uitgever van je kaart je betaling, dan wordt je pakje mogelijk later of niet geleverd. Bestellingen zonder geldige betaling kunnen we helaas niet verwerken.
  2. Om een product te kopen, voeg je het product toe aan je winkelwagen. Daarna vul je je contact- en facturatiegegevens in. Vervolgens kies je je wijze van levering: bezorging op je gekozen adres of afhalen in onze toonzaal op de Corda Campus (wij zorgen voor de koffie!) . In de laatste stap krijg je een overzichtspagina, aanvaard je onze algemene voorwaarden en bevestig je je betaling door het drukken op de bestelknop ‘Ik ga bestellen’. Als je deze stappen hebt doorlopen, is je aankoop definitief.

5. Herroepingsrecht

  1. Soms is jouw pakketbrievenbus toch niet hetgeen dat je ervan verwachtte, dat kan gebeuren. In dat geval kan je het product binnen de 30 dagen na ontvangst terugsturen. Anders worden wij er allemaal niet gelukkig van hé. We sturen je een nieuw product of je ontvangt je betaling terug binnen de 14 dagen.
  2. Als we je product nog niet hebben teruggekregen en ook geen bewijs hebben dat je het hebt teruggezonden, mogen we wachten met de terugbetaling.
  3. Wanneer je je pakketbrievenbus ontvangt kan je je enthousiasme haast niet bedwingen, maar toch even… bekijk het product aan alle kanten. Ben je er niet blij mee? Ga de pakketbrievenbus dan ook niet gebruiken, maar neem contact op met ons. Gebruik je ‘m wel, dan kan het zijn dat je minder geld voor het product terugkrijgt.
  4. Heb je binnen de 30 dagen aangegeven dat je je bestelling terug wilt sturen? Dan doen wij dit:
    • we sturen je een bevestiging van je aanvraag;
    • we sturen je een nieuw product of je ontvangt je betaling binnen de 14 dagen terug
  5. Je kan je retourpakket retourneren via de post of een koerier. Je bent ook altijd welkom in onze toonzaal om het product terug te brengen, dat is op Kempische Steenweg 311 bus 2.13, 3500 Hasselt (België).
  6. Je kan je retour aanmelden via e-mail of de post aan de hand van het modelformulier voor herroeping.
  7. Je kan wel begrijpen dat je het volgende niet kan terugsturen, aangezien deze producten exclusief, op maat worden gemaakt voor jou en dus niet meer wederverkoopbaar zijn.
    • eSafe connect serie: Bulkbox – Fenix – Fenix Front XL en Safe connect
    • Smartpanels met pakketvak type B – BC – BL – BCL – BCLPH 
    • Optionele RAL-kleuren met een meerprijs, buiten de standaard kleur RAL 9005.
    • Gravures op brievenbusklep
    • Huisnummers indien gebruikt
    • Installatie door GEORGE

6. De prijs

  1. Daar zijn we altijd eerlijk over, zodat je niet voor verrassingen komt te staan. Zie ook onze artikel 3 in onze (vereenvoudigde) algemene voorwaarden (Het aanbod en jouw bestelling).
  2. De prijzen in onze winkels en op onze website zijn hetzelfde. Handig.
  3. Alle prijzen zijn inclusief btw en uitgedrukt in euro.
  4. Normale verzending is altijd gratis. Indien er toch verzendkosten bovenop de aankoopprijs worden gerekend, zullen we dit altijd melden voordat je je bestelling plaatst.
  5. Product afbeeldingen bevatten soms wat extraatjes die optioneel zijn en niet altijd in de prijs zijn inbegrepen. 

7. Betaling

  1. Je kan je online bestelling enkel betalen via de betaalmodules op onze website.
  2. Veiligheid staat bij ons voorop. Daarom worden transactiegegevens versleuteld met een veilige SSL-verbinding. Die herken je door het ‘slotje’ in de statusbalk onderaan je browser.

8. Nakomen beloftes en garantie

  1. We doen wat we beloven. En we zijn altijd eerlijk tegen je. Zie ook artikel 3.
  2. Jij hebt recht op een goed product. Zo simpel is dat, punt. Is er toch iets mee aan de hand? Dan lossen we dit natuurlijk voor je op. Hierbij volgen we altijd de wet. Tenzij we dat niet genoeg vinden: dan krijg je extra garantie. Als dit het geval is, zetten we dat altijd op de productpagina.
  3. Naast alle wettelijke garanties, heb je recht op aanvullende fabrieksgaranties die door onze fabrikant worden gegeven. Ontdek de werkwijze van onze garanties en klachten op onze pagina.

9. Levering en uitvoering

  1. GEORGE Pakketboxen wilt enkel het beste voor z’n klanten. Daarom gaan we tot het uiterste om jou gelukkig te maken! We leveren je bestelling op het afgesproken adres.
  2. We willen liefst zo snel mogelijk jouw pakketbrievenbus bezorgen, na ontvangst van de betaling. Echter kan de termijn soms langer duren door bepaalde keuzes in het bestelproces.
    • RAL 9005 (standaard kleur): 2 weken
    • Andere RAL-kleuren (optioneel): 4 weken
    • Vrije keuze RAL-kleuren (optioneel – op aanvraag): 8 weken
  3. Duurt het onverwachts toch langer dan dat we beloofd hebben? Dan laten we je dit zo snel mogelijk weten. Als je het product in dat geval niet meer wilt hebben, krijg je de betaling zo snel mogelijk, maar in ieder geval binnen de 30 dagen teruggestort.
  4. Wanneer wij jouw pakketbrievenbus verzenden zal dat steeds gebeuren op ons risico. Zo moet jij je dus geen zorgen maken om goederen die verloren gaan in de post of beschadigd aankomen, dat lossen we zo snel mogelijk op. Enkel wanneer jij goederen terugzendt omdat je niet tevreden bent, ben jij wel verantwoordelijk voor het transport. 
  5. Laat het ons binnen de 3 dagen weten als je een product beschadigd hebt ontvangen of wanneer het niet overeenkomt met de leveringsbon of wat je besteld hebt. Stuur de artikelen in dat geval binnen de 14 dagen terug.
  6. Als onze transporteur schade veroorzaakt door te laat leveren of helemaal niet leveren, dan kunnen wij hier niets aan doen en zijn we er niet verantwoordelijk voor.

10. Duur

Wil jij hier meer over weten? Check dan eventjes de algemene voorwaarden!

11. Overmacht

  1. Bij overmacht zijn wij niet verplicht om onze verplichtingen na te komen. Wij kunnen ofwel onze verplichtingen stoppen voor de duur van de overmacht ofwel de overeenkomst definitief ontbinden. 
  2. Overmacht is elke omstandigheid buiten onze wil en controle waardoor we onze beloftes naar jou toe niet kunnen waarmaken. Hieronder vallen stakingen, brand, bedrijfsstoringen, energiestoringen, storingen in een (telecommunicatie-)netwerk of verbinding of gebruikte communicatiesystemen of het niet beschikbaar zijn van onze website, niet of niet-tijdige levering van toeleveranciers of andere ingeschakelde derden.

12. Intellectueel eigendom

Onze website, logo’s, teksten, foto’s, namen en in het algemeen al onze communicatie zijn beschermd door intellectuele eigendomsrechten bij ons, bij onze toeleverancier of andere betrokkenen. Dit betekent dat je elementen zoals ons logo, website, foto’s, namen, teksten of kleurencombinatie niet mag kopiëren of reproduceren zonder onze voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming.

13. Klachten en geschillen

  1. Heb je een klacht? Dat vinden we heel vervelend, want bij GEORGE Pakketboxen streven we naar 100% tevredenheid. Gelukkig hebben we enkele handleidingen klaar om je klacht zo snel mogelijk van de baan te helpen. 
  2. Laat het ons snel weten als je een klacht hebt en omschrijf je probleem zo duidelijk mogelijk. Dit kan via e-mail of per post, zo kunnen we snel in contact komen met elkaar.
  3. We zetten alles op alles om je klacht binnen de 7 dagen te behandelen.
  4. Op alle overeenkomsten, ongeacht je woonplaats in het Belgische recht van toepassing, de rechtbank van arrondissement Hasselt is hiervoor bevoegd.
  5. Komen we er écht niet samen uit? Dan kan je besluiten de zaak voor te leggen aan de Consumentenombudsdienst van de Federale Overheid via Consumentenombudsdienst.be of bij de geschillencommissie via het Belgische ODR Platform. We zouden het heel jammer vinden, maar we respecteren je keuze. 

Voila, dit waren onze vereenvoudigde algemen voorwaarden dan, onze belangrijkste afspraken samengevat in duidelijke taal. Opgelet, deze samenvatting is niet juridisch bindend. Gelukkig is de volledig, uitgebreide versie (met moeilijke woorden) dat wel.

Scroll naar boven