Pakjes laten leveren? Tips van de koerier.

Ufuk Demirsoy koerier

Tijdens de drukke eindejaarsperiode verdrievoudigt het aantal pakjes dat geleverd dient te worden. Hoe gaan de koeriers hiermee om en welke tips hebben zij voor ons om dat pakje toch op tijd onder de kerstboom te krijgen? Aan het woord is Ufuk Demirsoy, waarschijnlijk de meest gemotiveerde koerier van ons land.

 

Online Shopping Tips van Ufuk

Beste,

U heeft waarschijnlijk ook al gemerkt dat u online veel spullen goedkoper kan krijgen. Er zijn talrijke webshops tot uw dienst die bijna alles wat u wenst verkopen en verzenden naar uw huis.
De laatste jaren is er een felle groei van ongeveer 30 % per jaar in deze sector. D.w.z. dat er dus ook meer pakjes te leveren zijn voor de koeriers waardoor één en het ander duidelijker mag gesteld worden.

Om deze groei bij te benen, breiden wij constant uit naar grotere wagens en meerdere medewerkers in één regio. Waar vroeger 1 chauffeur genoeg was voor de bedeling, zijn er nu meerdere aanwezig om de bestelde pakjes op tijd bij de mensen te kunnen leveren.

Dan nog stuiten we op enkele praktische problemen, waardoor de goede dienstverlening naar iedereen toe in het gedrang komt, aangezien deze problemen tijdrovend zijn.

Graag willen we u dan enkele tips meegeven die u in acht kan nemen bij het online bestellen zodat we iedereen tevreden kunnen houden met snelle leveringen en zo de groei in de sector kunnen bijbenen.

  1. Een zichtbaar huisnummer (witte achtergrond, zwarte of donkere cijfers) is essentieel zodat we uw huis vlot kunnen vinden in de straat. In de wintermaanden wordt het sneller donker, waardoor niet duidelijk leesbare huisnummers voor veel tijdverlies zorgen. Dit huisnummer kunt u ook beter tegen de voorgevel hangen zodat deze bij het aankomen van op afstand langs beide kanten van de straat duidelijk te zien is.
  2. Een werkende bel die u overal in het huis kunt horen (en eventueel een aparte tuinbel als u daar vaak zit) verkort de tijd die we spenderen aan de deur, alsook verhindert het dat we u accidenteel voor niet-thuis houden.
  3. Veel mensen werken met twee tegenwoordig, waardoor er niemand thuis is bij de levering. U kunt hier proactief iets aan doen:
    1. een buur inlichten en een notitie achterlaten op de deur aan welke buur we het 
pakket kunnen leveren.
    2. een pakketbrievenbus brengt heel wat soelaas. Kleine pakketjes die vaak besteld worden (tot de grootte van een schoenendoos) kunnen perfect in deze pakketbrievenbus veilig achtergelaten worden, zodat u deze sneller in handen krijgt. Voor de grotere pakketten kunt u een box met eventueel een hangslot voorzien. (een kussenbox, universele box, tuinbox voldoet prima).
    3. U kunt uw bestelling ook rechtstreeks naar een afhaalpunt laten leveren, dit als u geen van bovengenoemde oplossing kunt voorzien omdat u bijv. in een appartement woont. Zo besparen u en wij tijd.

Deze tips zijn vrijblijvend en worden u meegegeven om uw shopping comfort te vergroten zodat er geen onbeheerde pakketten onveilig achtergelaten worden. Tijdens drukke periodes kunnen deze tips er echter voor zorgen dat u toch op tijd uw bestelde pakketjes thuis aankrijgt. Zoals met Kerst en Nieuwjaar, wanneer ons te leveren volume verdrievoudigt, kunt u ons helpen deze leveringen toch op tijd onder de kerstboom te krijgen.

Hopende u hiermee beter van dienst te kunnen zijn, wensen we u nog veel online shopping plezier! Tot binnenkort aan uw deur 😉

Uw koerier, Ufuk Demirsoy

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.